1398/07/29

دانلود پایان نامه : مطالعه اثرات تصادفات خارج شهر در اولین ساعات روز در بزرگراه تهران-کرج در سال 2011-2012

دانلود پایان نامه : مطالعه اثرات تصادفات خارج شهر در اولین ساعات روز در بزرگراه تهران-کرج در سال 2011-2012
دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت ترافیک
عنوان : مطالعه اثرات تصادفات خارج شهر در اولین ساعات روز در بزرگراه تهران-کرج در سال 2011-2012
 

دانشگاه علوم نظامی امین
 
دانشکده تکنولوژی و علوم ترافیک
 
رشته مدیریت ترافیک
 
 
عنوان : 
مطالعه اثرات تصادفات خارج شهر در اولین ساعات روز در بزرگراه تهران-کرج در سال 2011-2012
 
استاد راهنما: 
دکتر محمد نایب پور
 
استاد مشاور:
سرهنگ سید همایون شریفی
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و

http://fumi.ir/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%b9%d9%87-%d8%a7%d8%ab%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af%d9%81%d8%a7/

اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

مقدمه

در سال­های نخستین سده بیست و یکم شاهد دگرگونی­های ژرف در زندگی بشری هستیم. این دگرگونی­ها در بسترهای متفاوت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، زندگی جوامع انسانی را تحت تأثیر قرار داده و بازتاب این روابط را در اماکن و فضاها به ویژه، در شهرها نمایان کرده است. یکی از بزرگترین ویژگی­های این قرن، گشوده شدن چشم اندازهای نو در سکونت­گاه­های انسانی و تمرکز بی­سابقه جمعیت در کلان شهرها و جهان شهرهاست. امروزه جهان در حال تبدیل شدن به شهری بزرگ است. پیش بینی می­شود در سال 2025 بیش از 65 ٪ مردم دنیا در شهرها ساکن شوند. رشد و توسعه­ی پرشتاب شهرها تحولات چشمگیری را در کیفیت کالبدی و کارکردی آن­ها به دنبال داشته است و در پی آن معضلات، مشکلات، نیازهای جدیدی را در عرصه برنامه ریزی شهری مطرح کرده است که در این زمینه باید به شهرهای آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین از رشد بسیار بالای جمعیت شهری برخوردار هستند، اشاره داشت.

تصادفات منجر به کندی ترافیک در معابر، در حال حاضر به صورت یک معضل اجتماعی در سطح جهان مطرح است که همه ساله جان تعداد زیادی از مردم را گرفته و هزینه­های اقتصادی بزرگی را به جامعه تحمیل می­کند. (کودن و همکاران، 2002، 84).

تصادفات منجر به ترافیک در معابر، در حال حاضر به صورت یک معضل اجتماعی در سطح جهان مطرح است که همه ساله جان تعداد زیادی از مردم را گرفته و هزینه های اقتصادی بزرگی را به جامعه تحمیل می کند.

نگاهی به آمار فزاینده تصادفات و تخلفات ترافیکی در سطح جهان در سال 2009 بیانگر این مطلب است که اصول ترافیک به گونه­ای متوازن و هماهنگ رشد نکرده­اند، و این مهم را نخستین بار ویلیام آگبورن[1] جامعه­شناس آمریکایی در مبحث تغییرات اجتماعی عنوان کرد و تصریح داشت: به دلیل اختراعات و نوآوری­های فنی، بخش­هایی از فرهنگ در معرض دگرگونی و تحول سریع­تر هستند. برای حفظ تعادل فرهنگی، لازم است بخش­های وابسته و مرتبط نیز به طور متناسب متحول شود، اگر بخش­های به هم وابسته فرهنگی نتوانند هم زمان با یکدیگر حرکت کنند جامعه دچار پس افتادگی فرهنگی می­شود (آگبورن، 1957، 49).

او در این زمینه به ذکر مثالی از اتومبیل و جاده پرداخت و عنوان کرد در سال 1910 اتومبیل و جاده به عنوان دو واحد فرهنگی مرتبط به هم، تقریبا با یکدیگر سازگار بودند. در آن دوره 


فرم در حال بارگذاری ...