دانلود پایان نامه ارشد رشته ادبیات : بررسی ساختاری مجموعه گنجشک ها در بالکن مجید دانش آراسته |
1-9 محدوده و قلمرو تحقیق.. 7
فصل دوم: بنیاد نظری (عناصرداستان)
2-1 طرح.. 9
2-1-1 انواع پیرنگ… 9
2-1-2 خصوصیات طرح.. 10
2-1-3 تفاوت داستان و طرح.. 11
2-2 عناصر ساختاری طرح.. 11
2-2-1 شروع. 12
2-2-2 ناپایداری.. 12
2-2-3 گسترش… 12
2-2-4 تعلیق.. 13
2-2-5 بحران. 14
2-2-6 اوج یا بزنگاه 14
2-2-7 گره گشایی.. 14
2-2-8 پایان. 15
2-3 موضوع. 15
2-3-1 انواع موضوع داستان. 16
2-3-2 تفاوت موضوع یا درونمایه. 16
2-4 شخصیت… 16
2-4-1 تعریف و پیشینه. 16
2-4-2 ویژگی های شخصیت… 18
2-4-3 طبقه بندی شخصیت… 19
2-4-3-1 شخصیت از نظر ماهیت… 19
2-4-3-2 شخصیت از جهت تحویل پذیری یا تحویل ناپذیری.. 19
2-4-3-3 شخصیت از نظر میزان گستردگی و کمال. 20
2-4-3-4 شحصیت از جهت نوع کاربرد. 21
2-4-3-5 شخصیت از نظر نقش داستانی.. 23
2-4-4 شیوه های شخصیت سازی.. 24
2-5 گفت و گو. 25
2-5-1 ویژگی های «گفت و گو» در شاهکارهای ادبی.. 26
2-5-2 کارکردهای گفت و گو. 26
2-5-3 سیاق گفت و گو. 27
2-5-4 انواع گفت و گو. 27
2-5-4-1 گفت و گوی دو طرفه و تک گویی.. 27
2-5-4-2 انواع تک گویی.. 27
2-6 لحن / نواخت… 28
2-6-1 تعریف… 28
2-6-2 انواع لحن.. 28
2-6-3 عناصر سازنده لحن.. 29
2-7 زاویه دید. 29
2-7-1 تعریف… 29
2-7-2 انواع زوایه ی دید. 30
2-7-2-1 زاویه دید بیرونی.. 30
2-7-2-2 زاویه ی دید درونی.. 31
2-7-3 زاویه دید متغیر و جا به جا شونده 31
2-8 صحنه. 31
2-8-1 اجزای صحنه. 32
2-8-2 شیوه ی صحنه پردازی.. 32
2-8-3 وظیفه صحنه. 33
2-9 زبان. 33
2-9-1 زیان از دیدگاه ادبیات داستانی.. 33
2-9-2 عناصر هویت دهنده ی زبان. 33
2-10 درونمایه و مضمون. 34
2-10-1 انواع درونمایه. 34
2-10-2 نحوه ی ارائه درونمایه. 35
فصل سوم: آثار و احوال مجید دانش آراسته
3-1 معرفی مولف و متن.. 37
فصل چهارم: بررسی ساختاری مجموعه
4-1 داستان اول «احضار» 46
4-1-1 موضوع. 46
4-1-2 طرح.. 46
4-1-3 ساختار طرح.. 46
4-1-3-1 شروع. 46
4-1-3-2 ناپایداری.. 47
4-1-3-3 گسترش… 47
4-1-3-4 تعلیق.. 48
4-1-3-5 بحران. 48
4-1-3-6 نقطه ی اوج.. 48
4-1-3-7 گره گشایی.. 49
4-1-3-8 پایان. 49
4-1-4 پیرنگ بسته یا پیرنگ باز. 50
4-1-5 شخصیت… 50
4-1-5-1 شخصیت از نظر ماهیت…… 50
4-1-5-2 شخصیت از جهت اهمیت… 50
4-1-5-3 شخصیت از جهت تحول پذیری.. 51
4-1-5-4 شخصیت از جهت گستردگی و کمال. 51
4-1-5-5 شخصیت از جهت نوع کاربرد. 52
4-1-6 شیوه شخصیت پردازی.. 52
4-1-7 گفت و گو. 52
4-1-8 لحن.. 53
4-1-8-1 لحن کلی داستان. 53
4-1-8-2 لحن گفتاری شخصیت ها 53
4-1-9 زاویه دید. 54
4-1-10 صحنه. 55
4-1-10-1 محل جغرافیایی.. 55
4-1-10-2 کار و پیشه ی شخصیت ها 55
4-1-10-3 زمان. 55
4-1-10-4 محیط کلی و عمومی شخصیت ها 55
4-1-11 زبان داستان. 56
4-1-11-1 استفاده از زبان توصیف… 56
4-1-11-2 استفاده از اطناب… 56
4-1-12 درونمایه. 56
4-2 قصه ی دوم (تقویم دیواری) 56
4-2-1 موضوع. 56
4-2-2 طرح.. 57
4-2-3 ساختار طرح.. 57
4-2-3-1 شروع. 57
4-2-3-2 ناپایداری.. 57
4-2-3-3 گسترش… 57
4-2-3-4 تعلیق.. 58
4-2-3-5 بحران. 58
4-2-3-6 اوج.. 58
4-2-3-7 گره گشایی.. 58
4-2-3-8 پایان. 59
4-2-4 پیرنگ بسته یا پیرنگ باز. 59
4-2-5 شخصیت… 59
4-2-5-1 شخصیت از جهت اهمیت… 59
4-2-5-2 شخصیت از جهت گستردگی و کمال. 60
4-2-5-3 شخصیت از جهت نوع کاربرد. 60
4-2-6 شیوه شخصیت پردازی.. 61
4-2-7 گفت گو. 61
4-2-8 لحن.. 61
4-2-8-1 لحن کلی داستان. 61
4-2-8-2 لحن گفتاری شخصیت ها 61
4-2-9 زاویه دید. 62
4-2-10 اجزای صحنه. 62
4-2-10-1 محل جغرافیایی.. 62
4-2-10-2 کار و پیشه ی شخصیت ها 62
4-2-10-3 زمان. 63
4-2-10-4 محیط کلی و عمومی شخصیت ها 63
4-2-11 زبان داستان. 63
4-2-11-1 استفاده از توصیف… 63
4-2-11-2 استفاده از ضرب المثل (مثل سایر) 63
4-2-11-3 به کارگیری کلمات و ترکیبات خارجی.. 64
4-2-12 درون مایه. 64
4-3 داستان پنجم: سالن تابستانی.. 64
4-3-1 موضوع داستان پنجم. 64
4-3-2 طرح.. 64
4-3-3 ساختار طرح.. 65
4-3-3-1 شروع. 65
4-3-3-2 ناپایداری.. 65
4-3-3-3 گسترش… 65
4-3-3-4 تعلیق.. 66
4-3-3-5 بحران. 66
4-3-3-6 نقطه اوج.. 66
4-3-3-7 گره گشایی.. 67
4-3-3-8 پایان. 67
4-3-4 پیرنگ بسته یا پیرنگ باز. 67
4-3-5 شخصیت… 67
4-3-5-1 از نظر ماهیت… 67
4-3-5-2 شخصیت از نظر ماهیت… 68
4-3-5-3 شخصیت از جهت تحول پذیری.. 68
4-3-5-4 شخصیت از جهت گستردگی کمال. 68
4-3-5-5 شخصیت از جهت نوع کاربرد. 68
4-3-6 شیوه شخصیت پردازی.. 69
4-3-7 گفت و گو. 69
4-3-8 لحن.. 70
4-3-8-1 لحن کلی داستان. 70
4-3-8-2 لحن گفتاری شخصیت ها 70
4-3-9 زاویه دید. 70
4-3-10 صحنه. 71
4-3-10-1 کار و پیشه ی شخصیت ها 71
4-3-10-2 زمان. 71
4-3-10-3 محیط کلی و عمومی شخصیت ها 71
4-3-11 زبان داستان. 71
4-3-11-1 توصیف… 72
4-3-11-2 به کارگیری کلمات و ترکیبات عامیانه. 72
4-3-11-3 استفاده از ضرب المثل (مثل سایر) 72
4-3-12 درونمایه. 72
4-3-13 موضوع. 73
4-3-14 طرح.. 73
4-3-15 ساختار طرح.. 73
4-3-15-1 شروع. 73
4-3-15-2 ناپایداری.. 73
4-3-15-3 گسترش… 74
4-3-15-4 تعلیق.. 74
4-3-15-5 بحران. 74
4-3-15-6 اوج.. 75
4-3-15-7 گره گشایی.. 75
4-3-15-8 پایان. 75
4-3-16 پیرنگ بسته یا پیرنگ باز. 76
4-3-17 شخصیت… 76
4-3-17-1 شخصیت از نظر ماهیت… 76
4-3-17-2 شخصی از جهت اهمیت… 76
4-3-17-3 شخصیت از جهت تحول پذیری.. 77
4-3-17-4 شخصیت از جهت گستردگی و کمال. 77
4-3-17-5 شخصیت از جهت نوع کاربرد. 78
4-3-18 شیوه شخصیت پردازی.. 78
4-3-19 گفت و گو. 79
4-3-20 لحن.. 79
4-3-20-1 لحن کلی داستان. 79
4-3-20-2 لحن گفتاری شخصیت ها 79
4-3-21 زاویه ی دید. 80
4-3-22 اجزای صحنه. 80
4-3-22-1 محل جغرافیایی.. 80
4-3-22-2 کار و پیشه ی شخصیت ها 81
4-3-22-3 زمان. 81
4-3-22-4 محیط کلی و عمومی شخصیت ها 81
4-3-23 زبان داستان. 81
4-3-23-1 توصیف… 81
4-3-23-2 استفاده از ضرب المثل / مثل سائر. 81
4-3-23-3 استفاده از کلمات عامیانه. 82
4-3-24 درون مایه. 82
4-4 داستان هفتم: خط حایل بین شما 83
4-4-1 موضوع. 83
4-4-2 طرح.. 83
4-4-3 ساختار طرح.. 83
4-4-3-1 شروع. 83
4-4-3-2 ناپایداری.. 83
4-4-3-3 گسترش… 84
4-4-3-4 تعلیق.. 84
4-4-3-5 بحران. 84
4-4-3-6 نقطه ی اوج.. 84
4-4-3-7 گره گشایی.. 85
4-4-3-8 پایان. 85
4-4-4 پیرنگ بسته یا پیرنگ باز. 85
4-4-5 شخصیت… 85
4-4-5-1 شخصیت از نظر ماهیت… 85
4-4-5-2 شخصیت از جهت اهمیت… 85
4-4-5-3 شخصیت از جهت تحول پذیری.. 86
4-4-5-4 شخصیت از جهت گستردگی و کمال. 86
4-4-5-5 شخصیت از جهت نوع کاربرد. 86
4-4-6 شیوه شخصیت پردازی.. 86
4-4-7 گفت و گو. 87
4-4-7-1 کارکرد گفت و گو. 87
4-4-8 لحن.. 87
4-4-8-1 لحن کلی داستان. 87
4-4-8-2 لحن گفتاری شخصیت ها 87
4-4-9 زاویه دید. 88
4-4-10 اجزای صحنه. 88
4-4-10-1 محل جغرافیایی.. 88
4-4-10-2 کار و پیشه ی شخصیت ها 88
4-4-10-3 زمان. 88
4-4-10-4 محیط کلی و عمومی شخصیت ها 89
4-4-11 زبان داستان. 89
4-4-11-1 استفاده از توصیف… 89
4-4-11-2 استفاده از ضرب المثل/ مثل سائر. 89
4-4-11-3 استفاده از کلمات عامیانه. 89
4-4-12 درون مایه. 90
4-5 قصه ی هشتم: گنجشک ها در بالکن.. 90
4-5-1 موضوع. 90
4-5-2 طرح.. 90
4-5-3 ساختار طرح.. 91
4-5-3-1 شروع. 91
4-5-3-2 ناپایداری.. 91
4-5-3-3 گسترش… 91
4-5-3-4 تعلیق.. 91
4-5-3-5 بحران. 92
4-5-3-6 نقطه ی اوج.. 92
4-5-3-7 گره گشایی.. 92
4-5-3-8 پایان. 93
4-5-4 پیرنگ بسته یا پیرنگ باز. 93
4-5-5 شخصیت… 93
4-5-5-1 شخصیت از نظر ماهیت… 93
4-5-5-2 شخصیت از جهت ماهیت… 93
4-5-5-3 شخصیت از جهت تحول پذیری.. 94
4-5-5-4 شخصیت از جهت گستردگی و کمال. 94
4-5-5-5 شخصیت از جهت نوع کاربرد. 94
4-5-6 شیوه شخصیت پردازی.. 94
4-5-7 گفت و گو. 94
4-5-8 لحن.. 95
4-5-8-1 لحن کلی داستان. 95
4-5-8-2 لحن گفتاری شخصیت ها 95
4-5-9 زاویه ی دید. 96
4-5-10 صحنه. 96
4-5-10-1 محل جغرافیایی.. 96
4-5-10-2 کار و پیشه ی شخصیت ها 96
4-5-10-3 زمان. 96
4-5-10-4 محیط کلی و عمومی شخصیت ها 96
4-5-11 زبان داستان. 97
4-5-11-1 استفاده از توصیف… 97
4-5-11-2 استفاده از کلمات عامیانه. 97
4-5-12 درون مایه. 97
4-6 داستان نهم: آبشار. 97
4-6-1 موضوع. 97
4-6-2 طرح.. 97
4-6-3 ساختار طرح.. 98
4-6-3-1 شروع. 98
4-6-3-2 ناپایداری.. 98
4-6-3-3 گسترش… 98
4-6-3-4 تعلیق.. 98
4-6-3-5 بحران. 99
4-6-3-6 نقطه ی اوج.. 99
4-6-3-7 گره گشایی.. 99
4-6-3-8 پایان. 99
4-6-4 پیرنگ بسته یا پیرنگ باز. 100
4-6-5 شخصیت… 100
4-6-5-1 شخصیت از نظر ماهیت… 100
4-6-5-2 شخصیت از جهت اهمیت… 100
4-6-5-3 شخصت از جهت تحول پذیری.. 100
4-6-5-4 شخصیت از جهت گسترگی و کمال. 100
4-6-5-5 شخصیت از جهت نوع کاربرد. 101
4-6-6 شیوه شخصیت پردازی.. 101
4-6-7 لحن.. 101
4-6-7-1 لحن کلی داستان. 101
4-6-7-2 لحن گفتاری شخصیت ها 102
4-6-8 زاویه ی دید. 102
4-6-9 صحنه. 102
4-6-9-1 محل جغرافیایی.. 102
4-6-9-2 کار و پیشه شخصیت ها 102
4-6-9-3 زمان. 102
4-6-9-4 محیط کلی و عمومی شخصیت ها 102
4-6-10 زبان داستان. 103
4-6-10-1 استفاده از توصیف… 103
4-6-11 درون مایه. 103
4-7 داستان دهم: یکی از هزار. 103
4-7-1 موضوع. 103
4-7-2 طرح.. 103
4-7-3 ساختار طرح.. 104
4-7-3-1 ساختار طرح.. 104
4-7-3-2 ناپایداری.. 104
4-7-3-3 گسترش… 104
4-7-3-4 تعلیق.. 104
4-7-3-5 بحران. 105
4-7-3-6 نقطه ی اوج.. 105
4-7-3-7 گره گشایی.. 105
4-7-3-8 پایان. 105
4-7-4 پیرنگ بسته یا پیرنگ باز. 106
4-7-5 شخصیت… 106
4-7-5-1 شخصیت از نظر ماهیت… 106
4-7-5-2 شخصیت از جهت اهمیت… 106
4-7-5-3 شخصیت از جهت تحول پذیری.. 106
4-7-5-4 شخصیت از جهت گستردگی و کمال. 106
4-7-5-5 شخصیت از نظر نوع کاربرد. 107
4-7-6 شیوه شخصیت پردازی.. 107
4-7-7 گفت و گو. 107
4-7-8 لحن.. 108
4-7-8-1 لحن کلی داستان. 108
4-7-8-2 لحن گفتاری شخصیت ها 108
4-7-9 زاویه ی دید. 109
4-7-10 اجزای صحنه. 109
4-7-10-1 محل جغرافیایی.. 109
4-7-10-2 کار و پیشه ی شخصیت ها 109
4-7-10-3 زمان. 109
4-7-10-4 محیط کلی و عمومی شخصیت ها 109
4-7-11 زبان داستان. 110
4-7-12 درون مایه. 110
4-8 داستان یازدهم: مشایعت کنندگان. 110
4-8-1 موضوع. 110
4-8-2 طرح.. 110
4-8-3 ساختار طرح.. 111
4-8-3-1 شروع. 111
4-8-3-2 ناپایداری.. 111
4-8-3-3 گسترش… 111
4-8-3-4 تعلیق.. 111
4-8-3-5 بحران. 112
4-8-3-6 نقطه ی اوج.. 112
4-8-3-7 گره گشایی.. 112
4-8-3-8 پایان. 112
4-8-4 پیرنگ بسته یا پیرنگ باز. 113
4-8-5 شخصیت… 113
4-8-5-1 شخصیت از نظر ماهیت… 113
4-8-5-2 شخصیت غیر انسان. 113
4-8-5-3 شخصیت از جهت اهمیت… 113
4-8-5-4 شخصیت از جهت تحول پذیری.. 113
4-8-5-5 شخصیت از جهت گستردگی و کمال. 113
4-8-5-6 شخصیت از جهت نوع کاربرد. 114
4-8-6 شخصیت پردازی.. 114
4-8-7 گفت و گو. 114
4-8-8 لحن.. 115
4-8-8-1 لحن کلی داستان. 115
4-8-8-2 لحن گفتاری شخصیت ها 115
4-8-9 زاویه دید. 115
4-8-10اجزای صحنه. 115
4-8-10-1 محل جغرافیایی.. 115
4-8-10-2 کار و پیشه ی شخصیت… 115
4-8-10-3 زمان. 116
4-8-10-4 محیط کلی و عمومی شخصیت ها 116
4-8-11 زبان داستان. 116
4-8-11-1 استفاده از توصیف… 116
4-8-11-2 استفاده از ابیات شاعر. 116
4-8-11-3 استفاده از تشبیه. 116
4-8-12 درون مایه. 117
4-9 داستان دوازدهم : عشق فقیر من.. 117
4-9-1 موضوع. 117
4-9-2 طرح.. 117
4-9-3 ساختار طرح.. 117
4-9-3-1 شروع. 117
4-9-3-2 ناپایداری.. 117
4-9-3-3 گسترش… 118
4-9-3-4 تعلیق.. 118
4-9-3-5 بحران. 118
4-9-3-6 نقطه اوج.. 118
4-9-3-7 گره گشایی.. 119
4-9-3-8 پایان. 119
4-9-4 پیرنگ باز یا پیرنگ بسته. 119
4-9-5 شخصیت… 119
4-9-5-1 شخصیت از نظر ماهیت… 119
4-9-5-2 شخصیت از جهت اهمیت… 119
4-9-5-3 شخصیت از جهت تحول پذیری.. 120
4-9-5-4 شخصیت از جهت گستردگی و کمال. 120
4-9-5-5 شخصیت از جهت نوع کاربرد. 120
4-9-6 شیوه ی شخصیت پردازی.. 120
4-9-7 گفت و گو. 120
4-9-8 لحن.. 121
4-9-8-1 لحن کلی داستان. 121
4-9-8-2 لحن گفتاری شخصیت ها 121
4-9-9 زاویه دید. 121
4-9-10 اجزای صحنه. 122
4-9-10-1 محل جغرافیایی.. 122
4-9-10-2 کار و پیشه ی شخصیت ها 122
4-9-10-3 زمان. 122
4-9-10-4 محیط کلی و عمومی شخصیت ها 122
4-9-11 زبان داستان. 122
4-9-11-1 استفاده از توصیف… 122
4-9-12 درون مایه. 123
4-10 داستان سیزدهم: اعلیحضرت… 123
4-10-1 موضوع. 123
4-10-2 طرح.. 123
4-10-3 ساختار طرح.. 123
4-10-3-1 شروع. 123
4-10-3-2 ناپایداری.. 124
4-10-3-3 گسترش… 124
4-10-3-4 تعلیق.. 124
4-10-3-5 بحران. 125
4-10-3-6 نقطه اوج.. 125
4-10-3-7 گره گشایی.. 125
4-10-4-8 پایان. 125
4-10-5 پیرنگ بسته تا پیرنگ باز. 125
4-10-6 شخصیت… 126
4-10-6-1 شخصیت از نظر ماهیت… 126
4-10-6-2 شخصیت از جهت اهمیت… 126
4-10-6-3 شخصیت از جهت تحویل پذیری.. 126
4-10-6-4 شخصیت از جهت گستردگی و کمال. 126
4-10-6-5 شخصیت از جهت نوع کارکرد. 126
4-10-7 شیوه ی شخصیت پردازی.. 127
4-10-8 گفت و گو. 127
4-10-9 لحن.. 128
4-10-9-1 لحن گفت شخصیت ها 128
4-10-10 زاویه دید. 129
4-10-11 اجزای صحنه. 129
4-10-11-1 محل جغرافیایی.. 129
4-10-11-2 کار و پیشه ی شخصیت… 129
4-10-11-3 زمان. 129
4-10-11-4 محیط کلی و عمومی شخصیت ها 130
4-10-12 زبان داستان. 130
4-10-12-1 استفاده از توصیف… 130
4-10-12-2 استفاده از ضرب المثل (مثل سائر) 130
4-10-12-3 استفاده از اشعار و ابیات شاعران. 130
4-10-12-4 ذکر نام بعضی از شاعران و اشخاص…. 130
4-10-12-5 استفاده از کلمات عامیانه و بی ادبانه. 131
4-10-13 درون مایه. 131
4-11 داستان چهاردهم: اجرای مردمی.. 131
14-11-1 موضوع. 131
4-11-2 طرح.. 131
14-11-3 ساختار طرح.. 131
4-11-3-1 شروع. 132
4-11-3-2 ناپایداری.. 132
4-11-3-3 گسترش… 132
4-11-3-4 تعلیق.. 132
4-11-3-5 بحران. 133
4-11-3-6 نقطه ی اوج.. 133
4-11-3-7 پایان. 133
4-11-4 پیرنگ بسته یا پیرنگ باز. 133
4-11-5 شخصیت… 134
4-11-5-1 شخصیت از نظر ماهیت هستند. 134
4-11-5-2 شخصیت از جهت اهمیت… 134
4-11-5-3 شخصیت از جهت تحویل پذیری.. 134
4-11-5-4 شخصیت از جهت گستردگی و کمال. 134
4-11-5-5 شخصیت از جهت نوع کاربرد. 134
4-11-6 شیوه شخصیت پردازی.. 135
4-11-7 گفت و گو. 135
4-11-8 لحن.. 136
4-11-8-1 لحن کلی داستان. 136
4-11-8-2 لحن گفتاری شخصیت ها 136
4-11-9 زاویه دید. 136
4-11-10 اجزای صحنه. 137
4-11-10-1 محل جغرافیایی.. 137
4-11-10-2 کار و پیشه ی شخصیت ها 137
4-11-10-3 زمان. 137
4-11-10-4 محیط کلی و عمومی شخصیت ها 137
4-11-11 زبان داستان. 137
4-11-11-1 استفاده از توصیف… 137
4-11-11-2 استفاده از ضرب المثل/ مثل سائر. 138
4-11-11-3 ذکر نام شاعران. 138
4-11-12 درونمایه. 138
4-12 داستان پانزدهم: شهر کوران. 138
4-12-1 موضوع. 138
4-12-2 طرح.. 138
4-12-3 ساختار طرح.. 138
4-12-3-1 شروع. 139
4-12-3-2 ناپایداری.. 139
4-12-3-3 گسترش… 139
4-12-3-4 تعلیق.. 139
4-12-3-5 بحران. 139
4-12-3-6 نقطه ی اوج.. 140
4-12-3-7 پایان. 140
4-12-4 پیرنگ بسته یا پیرنگ باز. 140
4-12-5 شخصیت… 141
4-12-5-1 شخصیت از نظر ماهیت… 141
4-12-5-2 شخصیت از جهت اهمیت… 141
4-12-5-3 شخصیت از جهت تحول پذیری.. 141
4-12-5-4 شخصیت از جهت گستردگی و کمال. 141
4-12-5-5 شخصیت از نطر نوع کاربرد. 142
4-12-6 شیوه شخصیت پردازی.. 142
4-12-7 گفت و گو. 142
4-12-8 لحن.. 143
4-12-8-1 لحن کلی داستان. 143
4-12-8-2 لحن گفتاری شخصیت ها 143
4-12-9 زاویه دید. 143
4-12-10 اجزای صحنه. 144
4-12-10-1 محل جغرافیایی.. 144
4-12-10-2 کار پیشه ی شخصیت ها 144
4-12-10-3 زمان. 144
4-12-10-4 محیط کلی و عمومی شخصیت ها 144
4-12-11 زبان داستان. 145
4-12-11-1 استفاده از توصیف… 145
4-12-11-2 استفاده از ضرب المثل / (مثل سائر) 145
4-12-11-3 استفاده از اشعار و ابیات شاعران. 145
4-12-11-4 استفاده از کلمات عامیانه. 145
4-12-12 درون مایه. 146
4-13 داستان شانزدهم کوچه های پیر. 146
4-13-1 موضوع. 146
4-13-2 طرح.. 146
4-13-3 ساختار طرح.. 146
4-13-3-1 شروع. 146
4-13-3-2 ناپایداری.. 147
4-13-3-3 گسترش… 147
4-13-3-4 تعلیق.. 147
4-13-3-5 بحران. 148
4-13-3-6 نقطه ی اوج.. 148
4-13-3-7 گره گشایی.. 148
4-13-3-8 پایان. 149
4-13-4 پیرنگ بسته یا پیرنگ باز. 149
4-13-5 شخصیت… 149
4-13-5-1 شخصیت از نظر ماهیت… 149
4-13-5-2 شخصیت از جهت اهمیت… 150
4-13-5-3 شخصیت از جهت تحول پذیری.. 150
4-13-5-4 شخصیت از جهت گستردگی و کمال. 150
4-13-5-5 شخصیت از جهت از نوع کاربرد. 151
4-13-6 شیوه شخصیت پردازی.. 151
4-13-7 گفت و گو. 151
4-13-8 لحن داستان. 152
4-13-8-1 لحن کلی داستان. 152
4-13-8-2 لحن گفتاری شخصیت ها 152
4-13-9 زاویه ی دید. 153
4-13-10 صحنه. 153
4-13-10-1 محل جغرافیایی.. 153
4-13-10-2 زمان. 154
4-13-10-3 محیط کلی و عمومی شخصیت ها 154
4-13-11 زبان داستان. 154
4-13-11-1 استفاده از توصیف… 154
4-13-11-2 استفاده از ضرب المثل / مثل سائر. 154
4-13-11-3 استفاده از کلمات عامیانه و محلی.. 155
4-13-11-4 ذکر اسامی نویسندگان و اشخاص…. 155
4-13-12 درون مایه. 155
4-14داستان هیجدهم: فردا چه روزی است… 156
4-14-1 موضوع. 156
4-14-2 طرح.. 156
4-14-3 ساختار طرح.. 156
4-14-3-1 شروع. 156
4-14-3-2 ناپایداری.. 157
4-14-3-3 گسترش… 157
4-14-3-4 تعلیق.. 157
4-14-3-5 بحران. 157
4-14-3-6 نقطه ی اوج.. 158
4-14-3-7 گره گشایی.. 158
4-14-3-8 پایان. 158
4-14-4 پیرنگ بسته یا پیرنگ باز. 158
4-14-5 شخصیت… 158
4-14-5-1 شخصیت از نظر ماهیت… 158
4-14-5-2 شخصیت از جهت اهمیت… 159
4-14-5-3 شخصیت از جهت تحول پذیری.. 159
4-14-5-4 شخصیت از جهت گستردگی و کمال. 159
4-14-5-5 شخصیت از جهت نوع کاربرد. 159
4-14-6 شیوه ی شخصیت پردازی.. 160
4-14-7 گفت و گو. 160
4-14-8 لحن.. 161
4-14-8-1 لحن کلی داستان. 161
4-14-9 زاویه دید. 161
4-14-10 اجزای صحنه. 161
4-14-10-1 محل جغرافیایی.. 161
4-14-10-2 کار و پیشه ی شخصیت ها 162
4-14-10-3 زمان. 162
4-14-10-4 محیط کلی و عمومی شخصیت ها 162
4-14-11 زبان داستان. 162
4-18-11-1 استفاده از توصیف… 162
4-14-11-2 استفاده از ضرب المثل / مثل سایر. 162
4-14-11-3 ذکر نام بعضی از نویسندگان. 163
4-14-12 درون مایه. 163
4-15 داستان نوزدهم: پرسه ای در قاب عکس کلاس پنجم ابتدایی.. 163
4-15-1 موضوع. 163
4-15-2 طرح.. 163
4-15-3 ساختار طرح.. 163
4-15-3-1 شروع. 163
4-15-3-2 ناپایداری.. 164
4-15-3-3 گسترش… 164
4-15-3-4 تعلیق.. 164
4-15-3-5 بحران. 164
4-15-3-6 نقطه اوج.. 164
4-15-3-7 گره گشایی.. 165
4-15-3-8 پایان. 165
4-15-4 پیرنگ بسته یا پیرنگ باز. 165
4-15-5 شخصیت… 165
4-15-5-1 شخصیت از جهت اهمیت… 165
4-15-5-2 شخصیت از جهت تحول پذیری.. 166
4-15-5-3 شخصیت از لحاظ گستردگی و کمال. 166
4-15-5-4 شخصیت از نظر نوع کاربرد. 166
4-15-6 شیوه شخصیت پردازی.. 167
[دوشنبه 1398-07-29] [ 06:08:00 ب.ظ ]
|