چرخش پایین­دست رمپ کاهش می­یابد. با ورود هوا به جریان نه تنها ناحیه چرخش جریان آب بلافاصله پایین­دست رمپ با هوای تزریقی پر شده بلکه طول کاویتی تشکیل شده بیشتر از طول ناحیه چرخش جریان در حالت بدون هوادهی می­گردد. همچنین با افزایش درصد هوای ورودی به جریان، افزایش قابل توجهی در ضرایب فشار، مقادیر فشار استاتیک و سرعت جریان دیده می­شود. اما به دلیل کاهش نوسانات سرعت توسط هوای ورودی به جریان از شدت توربولانسی جریان کاسته می­شود.
واژه­های کلیدی: سرریز تونلی، کاویتاسیون، مشخصه­های هیدرولیکی، هوادهی، شبیه سازی عددی


فهرست مطالب
1 مقدمه 3
1-1 مقدمه 3
1-2 بیان مسئله 4
1-3 ضرورت انجام تحقیق 4
1-4 هدف از انجام تحقیق 5
1-5 ساختار پایان نامه 5
2 ادبیات فنی و پیشینه موضوع 7
2-1 مقدمه 7
2-2 تعاریف و اصول اساسی حاکم بر پدیده کاویتاسیون 7
2-2-1 پدیده کاویتاسیون و چگونگی وقوع آن 7
2-2-2 علل وقوع پدیده کاویتاسیون 8
2-2-3 اندیس کاویتاسیون 9
2-3 تاثیرات و خسارات ناشی از کاویتاسیون در سرریزها 10
2-3-1 تاثیرات کاویتاسیون 10
2-3-2 مکانیسم تخریب ناشی از وقوع کاویتاسیون 11
2-4 روش های پیشگیری و

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

کاهش خسارات ناشی از کاویتاسیون 12
2-4-1 اصلاح بتن و استفاده از مواد خاص 13
2-4-2 سرریزهای پلکانی 13
2-4-3 هوادهی 13
2-5 هوادهی جریان 14

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت