پایان نامه ارشد رشته مدیریت: شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری سهامداران در خرید سهام عادی در بورس اوراق بهادار |
2-2-5- مزایای سرمایهگذاری در بورس……………………………………………………………………… 13
2-2-6- مزایای ورود به بورس برای شرکتها……………………………………………………………… 14
2-2-7- مؤلفههای اصلی بورس اوراق بهادار……………………………………………………………….. 14
2-2-8- روشهای ورود به بورس اوراق بهادار……………………………………………………………. 16
2-2-9- روشهای تحلیل اوراق بهادار……………………………………………………………………….. 16
2-2-10- مقررات حاکم بر بازار بورس اوراق بهادار………………………………………………………. 18
2-3- سهام عادی………………………………………………………………………………………………….. 25
2-3-1- مفهوم سهام و سهام عادی……………………………………………………………………………. 25
2-3-1-1- مفاهیم مرتبط با سهام عادی………………………………………………………………………. 25
2-3-1-1-1- حق مالکیت………………………………………………………………………………………. 25
2-3-1-1-2- سررسید سهام عادی…………………………………………………………………………….. 26
2-3-1-1-3- حق رأی…………………………………………………………………………………………… 26
2-3-1-1-4- ارزش دفتری……………………………………………………………………………………… 27
2-3-1-1-5- حق تقدم خرید سهام ………………………………………………………………………….. 27
2-3-1-1-6- تعیین ارزش سهام عادی……………………………………………………………………….. 28
2-3-2- نحوه تصمیم گیری خریداران سهام عادی در بورس اوراق بهادار …………………………… 29
2-3-2-1- انتخاب سهام…………………………………………………………………………………………. 29
2-3-2-1-1- انواع تجزیه و تحلیل بنیادی………………………………………………………………….. 30
2-3-2-2- تعیین ارزش سهام عادی…………………………………………………………………………… 35
2-3-2-2-1- براساس سود…………………………………………………………………………………….. 35
2-3-2-2-2- براساس سود سهام پرداختی………………………………………………………………….. 36
2-4- عوامل تأثیرگذار بر انتخاب سهام توسط سرمایهگذاران…………………………………………….. 38
2-4-1- مفهوم سرمایهگذاری……………………………………………………………………………………. 38
2-4-2- راهبردهای سرمایهگذاری……………………………………………………………………………… 38
2-4-3- مدلهای تصمیمگیری سرمایهگذاران………………………………………………………………… 39
2-4-3-1- مدل تصمیمگیری اقتصادی عقلائی……………………………………………………………… 39
2-4-3-2- مدل اقتصادی رفتاری………………………………………………………………………………. 39
2-4-3-3- مدل نوین مالی………………………………………………………………………………………. 39
2-4-3-4- مدل / تئوری چشم انداز ………………………………………………………………………….. 40
2-4-4- نظریات تأثیرگذار بر رفتار سرمایهگذاران………………………………………………………….. 42
2-4-4-1- عوامل استراتژیک مکمل
در بازار مالی………………………………………………………… 42
2-4-4-2- نظریات جمعیتی و مدلهای آموزشی………………………………………………………….. 42
2-4-4-3- نظریه بازیهای هماهنگ…………………………………………………………………………. 42
2-4-5- عوامل مؤثر بر سرمایهگذاری سهام………………………………………………………………….. 42
2-4-5-1- ویژگیهای سرمایه گذاران………………………………………………………………………… 49
2-4-5-2- ویژگیهای بازار سرمایه…………………………………………………………………………… 51
2-4-5-6- بررسی صورتهای مالی اساسی…………………………………………………………………. 60
2-4-5-7- بررسی نسبتهای مالی……………………………………………………………………………. 61
2-5- پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………… 66
2-5-1- پژوهشهای انجام شده در ایران…………………………………………………………………….. 66
2-5-2- پژوهشهای انجام شده در جهان……………………………………………………………………. 72
2-6- مدل مفهومی تحقیق……………………………………………………………………………………….. 75
2-7- جمعبندی……………………………………………………………………………………………………. 76
فصل سوّم: مواد و روش ها
3-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………. 77
3-2- روش تحقیق………………………………………………………………………………………………… 78
3-3- فرآیند تحقیق……………………………………………………………………………………………….. 78
3-3-1- شناسایی عوامل موثر بر تصمیمگیری سهامداران در خرید سهام عادی …………………….. 78
3-3-1-1- استخراج شاخصهای اولیه براساس سابقه پژوهش…………………………………………. 78
3-3-2- جمعآوری دادههای تحقیق…………………………………………………………………………… 80
3-3-3- تحلیل دادههای تحقیق…………………………………………………………………………………. 80
3-4- جامعه آماری………………………………………………………………………………………………… 81
3-5- نمونه آماری…………………………………………………………………………………………………. 82
3-6- روش گردآوری دادهها……………………………………………………………………………………. 82
3-7- روایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………………. 82
3-7-1-تحلیل عاملی……………………………………………………………………………………………… 83
[دوشنبه 1398-07-29] [ 02:20:00 ب.ظ ]
|