پایان نامه کارشناسی ارشد رشته پلیمر : تاثیر نانو لوله های کربنی بر روی مورفولوژی فوم میکروسلولی نانو کامپوزیت بر پایه PP/EPDM
متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته پلیمر 
با عنوان : تاثیر نانو لوله های کربنی بر روی مورفولوژی فوم میکروسلولی نانو کامپوزیت بر پایه   PP/EPDM

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید
و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.
 
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc”
مهندسی پلیمر – صنایع پلیمر
عنوان :
تاثیر نانو لوله های کربنی بر روی مورفولوژی و خواص مکانیکی و خواص رئولوژیکی
فوم میکروسلولی نانو کامپوزیت بر پایه PP/EPDM
برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
متن کامل را می توانید دانلود نمائید
چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)
ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه
 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند
موجود است
چکیده:
تهیه فومهای پلیمری به روش میکرو سلولار یکی از روشهای موجود برای تهیه فومهای با دانسیته پایین، توزیع بسیار یکنواخت اندازه ذرات و اندازه سلولهای بسیار کوچک است. با این وجود تلاش هایی برای بهبود فرایند فوم شدن در این روش همچنان ادامه دارد. در سالهای اخیر استفاده از نانو فیلرها در صنعت پلیمر برای رسیدن به بعضی از خواص مطلوب رایج شده است که در این میان نانو لوله های کربنی به دلیل دارا بودن خواص فیزیکی مکانیکی بالا، رسانایی و نسبت طول به قطر مناسب بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
در این پروژه سعی بر آن است که اثر نانو لوله کربن بر فوم تهیه شده به روش میکروسلولی بر پایه PP/EPDM بررسی شود. اثر نانو لوله های کربنی بر میزان فوم شدن، دانسیته فوم، مورفولوژی، خواص فیزیکی مکانیکی و رئولوژیکی فوم مورد مطالعه قرار می گیرد.
فوم های پلیمری به دلیل دارا بودن خواص فیزیکی مکانیکی بالا، عایق بودن وسبک بودن امروزه در بسیاری از کاربردها توسعه یافته اند. نانوکامپوزیت ها امروزه به عنوان نسل جدیدی از مواد با دارا بودن خواص منحصر بفرد در صنعت استفاده می شوند و اخیراً استفاده از نانو فیلرها در فوم های پلیمری مطرح شده است و پیش بینی می شود که با استفاده از این مواد می توان به فومی با چگالی پایین وتوزیع اندازه سلول های یکنواخت تر رسید. در این پروژه سعی بر آن است که از نانو لوله های کربنی در تولید فومهای میکرو سلولی بر پایه ترمو پلاستیک الاستومر PP/EPDM که کاربرد زیادی در صنایع خودرو و لوازم خانگی دارد استفاده گردد و اثر پارامتر های فرایندی و ترکیب درصد نانو لوله کربن بر مورفولوژی, خواص فیزیکی مکانیکی و رئولوژیکی فوم میکروسلولی بررسی شود.
مقدمه
با توجه

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

به کاربرد روز افرون پلیمرها در صنایع مختلف و از آنجایی که همواره استفاده از موادکمتر ایده آل تر می باشد، برای صنعت بسیار با اهمیت است که روشی برای کاهش مقدار ماده مصرفی در فرآیند تولید قطعه ابداع کند لذا استفاده از فوم های پلیمری در بخش های مختلف زندگی مردم گسترش فراوانی پیدا کرد. فوم ها که پلیمر اسفنجی یا منبسط شده نیز خوانده میشوند، موادی هستند که حجمِ آنها به دلیل حضور سلولهای زیاد در تودهشان افزایش و چگالی ظاهریِ آنها نیز کاهش یافته است. معمولا پلاستیک های فوم شده به روش های متداول، خواص مکانیکی بسیار ضعیف تری نسبت به پلاستیک های فوم نشده دارند. بنابراین برای کاربردهایی که به استحکام کششی بالا یا سفتی مناسب نیاز است فوم های معمولی گزینه مناسبی نیستند. در این مواقع فوم های میکروسلولا می توانند جایگزین مناسبی برای پلاستیک های فوم نشده و فوم های معمولی باشند.
فوم میکروسلولار به فوم هایی از مواد ترموپلاستیک اطلاق می شود که چگالی سلولی آنها در محدوده و اندازه سلول های آن در حدود 10 میکرون باشد. دلیل برتری فوم های 10میکروسلولار بر فوم های معمولی اندازه سلول های آن میباشد.
فرآیند تولید فوم میکروسلولار که در دو دهه ی اخیر رشد زیادی داشته و توجه بسیاری از محققین رشته ی پلیمر را به خود جذب کرده است اولین بار در سال 1984 در آمریکا و در دانشگاه ماساچوست ابداع شد
در واقع در آن زمان هدف تولید فیلم میکروسلولار برای استفاده در صنایع بسته بندی بود تا حجم پلیمر مصرفی را در صنعت بسته بندی کاهش دهند. در این راستا تولید پلاستیکی که مواد مصرفی آن کمتر باشد اما خواص مکانیکی آن افت نداشته باشد مورد نظر بود در نتیجه ایده تولید فوم های میکروسلولار برای اولین بار متولد شد. با این فوم ها می توان به عنوان مثال حدود 100 سلول در یک ضخامت 1 میلیمتری ایجاد کرد و انتظار استحکام معقولی داشت. با ایجاد این حباب ها درون پلیمر ضمن کاهش مقدار ماده مصرفی بدلیل اینکه این حباب ها از نقص های موجود 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت