پایان نامه اولویت بندی عوامل تسهیل کننده مدیریت دانش |
2-6: مزایای مدیریت دانش : 19
2-7: مزایای سازمان متاثر از مدیریت دانش : 19
2-8: موانع استقرار مدیریت دانش در سازمانها : 20
2-9: مخازن دانش : 21
2-10: نقشههای دانش : 22
2-11: انواع نقشه های دانش : 22
2-12: برنامه ریزی راهبردی : 25
2-13: ابز ارهای لازم جهت مدیریت دانش: 25
2-14: روشهای شناسایی مدیریت دانش : 27
2-15: راهبردهای مدیریت دانش : 28
2-16: مدلهای مدیریت دانش : 29
2-16-1 : مدل عمومی دانش در سازمان:(نمودار 2ـ 5) 29
2-16-2: مدل مدیریت دانش لیبوویتز(2000) : 30
2-16-3: مدل فیرستون و مک الروی(2005) : 31
2-16-4 : مدل نوناکاوتاکوچی : 32
2-16-5 : مدل مفهومی دانش : 32
2-17 : مدیریت دانش و سرمایه های منابع انسانی : 33
2-18 : عملکرد سازمانی : 34
2-18-1 : مفهوم عملکرد سازمانی : 34
2-18-2 : سنجش عملکرد سازمانی : 35
2-18-3 : رویکردهای سنجش عملکرد سازمانی : 36
2-18-4 : مقیاسهای سنجش عملکرد سازمانی : 37
2-18-5 : مدیریت عملکرد سازمانی : 37
2-18-6 : ارتباط ارزیابی و مدیریت عملکرد سازمانی : 38
2-18-7 : عوامل موثر بر عملکرد سازمانی : 38
2-18-8 : مدلهای عملکرد سازمانی : 39
2-18-8 -1 : مدل سینک و تاتل(1989) : 39
2-18-8 -2 : ماتریس عملکرد(1989) : 40
2-18-8-3 : مدل نتایج و تعیین کننده ها(1991) : 40
2-18-8 -4 : هرم عملکرد(1991) : 40
2-18-8 -5 : کارت امتیاز دهی متوازن(1992) : 41
2-18-8 -6 : مدل اچیو : 42
2-18-8 -7 : فرآیند کسب و کار(1996) : 44
2-18-8 -8 : مدل تعالی سازمان(EFQM) : 45
2-18-8 -9 : مدل چارچوب مدوری و استیپل(2000) : 45
2-18-8 -10 : مدل جامع اجرایی مدیریت عملکرد سازمانها : 46
2ـ 19 : پیشینه تحقیق : 47
2ـ 19ـ 1 : پیشینه داخلی : 47
2ـ 19ـ 1 ـ 1 : تحقیقات انجام شده داخلی مدیریت دانش : 47
2ـ 19ـ 1 ـ 2 : تحقیقات انجام شده داخلی عملکرد سازمانی : 48
2ـ19ـ2 : پیشینیه خارجی : 51
2ـ 19ـ 2 ـ 1 : تحقیقات انجام شده خارجی مدیریت دانش : 51
2ـ 19ـ 2 ـ 2 : تحقیقات انجام شده خارجی عملکرد سازمانی : 52
2-20 : چهارچوب نظری تحقیق (مدل مفهومی) : 54
فصل سوم: روش تحقیق… 55
3ـ 1 ـ مقدمه. 55
3ـ 2 ـ مراحل انجام تحقیق : 56
3ـ 2ـ1 :روش علمی و مراحل آن : 57
3ـ 3 ـ روش و طرح تحقیق : 61
3ـ 4 ـ جامعه آماری تحقیق : 62
3ـ 5 ـ روش نمونهگیری و حجم نمونه : 70
3ـ 6 ـ روش گردآوری دادهها : 71
3ـ 8 ـ پایایی پرسشنامه : 73
3ـ 9 ـ روایی( اعتبار) پرسشنامه : 74
3ـ 10 ـ روش تجزیه و تحلیل داده ها : 75
3ـ10 ـ1 : تجزیه و تحلیل توصیفی : 76
3ـ10 ـ2 : تجزیه و تحلیل استنباطی : 76
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق… 77
4-1- مقدمه. 77
4-2- اطلاعات جمعیتشناختی : 78
4-2-1ـ جنسیت : 78
4-2-2ـ سن : 79
4-2-3ـ میزان تحصیلات : 80
4-2-4ـ سابقهی کار : 81
4-3- بررسی فرضیات تحقیق : 82
4-4- مقایسه میانگین رتبهی موانع با استفاده از آزمون فریدمن.. 90
فصل پنجم: بحث و نتیجه
گیری.. 91
5-1- مقدمه. 91
5-2- تفسیر یافتهها 92
5- 3- بحث و نتیجه گیری.. 96
5-4- نتیجه گیری کلی.. 96
5-5- محدودیتهای تحقیق.. 97
5-5-1- محدودیت های خارج از اختیار محقق (محدودیتهای کاربردی) 97
5-5-2- محدودیت های در اختیار محقق (محدودیتهای تحقیقاتی) 97
5-6- پیشنهادهای تحقیق.. 98
5-6-1- پیشنهادهای کاربردی.. 98
5-6-2- پیشنهادهای تحقیقاتی.. 99
منابع و ماخذ. 101
پیوست ها 113
فهرست نمودارها
نمودار 2ـ1 :سلسله مراتب دانش…. 16
نمودار 2ـ2 :انواع نقشه های دانشی برای سازمان ها 23
نمودار 2ـ3 : نقشه سازمانی دانش…. 23
نمودار2ـ4: نقشه حوزه های تخصصی.. 24
نمودار 2ـ5: مدل عمومی دانش (منبع: نیومن، کنارد، 1993، ص 3) 29
نمودار 2ـ 6: مدل مدیریت دانش لیبوویتز. 30
نمودار 2ـ 7: مدل فیرستون ومک الروی.. 31
نمودار2ـ 8: مدل حلزونی مدیریت دانش نوناکاوتاکوچی.. 32
نمودار2ـ 9: مدل مفهومی مدیریت دانش باتاکیدبرعوامل کلیدی موفقیت… 33
نمودار 2ـ 10 : سیمای سیستمی و عناصر سیستم مدیریت جامع عملکرد(عقیلی و همکاران،1388) 47
نمودار2ـ 11: مدل مفهومی تحقیق (جعفری و همکاران 2007) 54
نمودار 3ـ1: مراحل انجام تحقیق و پژوهش علمی(بازرگان و همکاران، 1376). 59
نمودار 3ـ2 : مدل کلان تحقیق(بازرگان و همکاران، 1376). 59
نمودار 3-3: فرآیند تحقیق علمی(کیوی و کامبهوند،1386) . 60
نمودار 4-1 – توزیع فراوانی پاسخدهندگان بر اساس جنسیت… 78
نمودار 4-2- توزیع فراوانی پاسخدهندگان بر اساس سن.. 79
نمودار 4-3 – توزیع فراوانی پاسخدهندگان بر اساس سطح تحصیلات… 80
نمودار 4-4- توزیع فراوانی پاسخدهندگان بر اساس سابقهی کار 81
فهرست جداول
جدول 2 ـ1:حوزهها و ذخایر دانش…. 24
جدول 2 ـ2: تحقیقات خارجی در زمینه مدیریت دانش…. 52
جدول 3ـ1: وظایف و ماموریتهای اصلی ادارات دولتی.. 63
جدول3-2: ترتیب سوالات پرسشنامه. 72
جدول3-3: نحوه نمره گذاری سوالات… 73
جدول 3-4- ضریب آلفای کرونباخ و پایایی پرسشنامه. 74
جدول 3-5- نتایج روایی پرسشنامه. 75
جدول 4-1- توزیع فراوانی پاسخدهندگان بر اساس جنسیت… 78
جدول 4-2- توزیع فراوانی پاسخدهندگان بر اساس سن.. 79
جدول 4-3 – توزیع فراوانی پاسخدهندگان بر اساس سطح تحصیلات… 80
جدول 4-4- توزیع فراوانی پاسخدهندگان بر اساس سابقهی کار 81
جدول 4-5- نتایج آزمون کولموگروف – اسمیرنوف… 82
جدول 4-7 – نتایج تحلیل رگرسیون فرضیه فرعی اول.. 84
جدول 4-8 – نتایج تحلیل رگرسیون فرضیه فرعی دوم. 85
جدول 4-9 – نتایج تحلیل رگرسیون فرضیه فرعی سوم. 86
جدول 4-10 – نتایج تحلیل رگرسیون فرضیه فرعی چهارم. 87
جدول 4-11 – نتایج تحلیل رگرسیون فرضیه فرعی پنجم.. 88
جدول 4-12- نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه. 89
جدول شماره 4-13- نتایج آزمون مقایسه میانگین رتبهی متغیرها با استفاده آزمون فریدمن.. 90
پیوست ها
پیوست (1)پرسشنامه محقق ساخته مدیریت دانش هرسی و گلد اسمیت عملکرد سازمانی). 113
چکیده
بیشتر سازمانها، بیش از پیش توجه خود را به بالابردن دانش سازمانی و بکارگیری مدیریت دانش در سازمانها بهمنظور افزایش و بهبود عملکرد سازمانی معطوف داشته اند. از این رو نقش آموزش و بکارگیری مدیریت دانش و ابعاد آن در سازمان حائز اهمیت است؛ بهگونه ای که این موضوع یکی از مهمترین نگرانیهای مدیران و سیاستگذاران سازمانهای اثربخش را تشکیل میدهد(عادلی، 1384). هدف از این پژوهش بررسی و اولویت بندی عوامل تسهیل کننده مدیریت دانش و تاثیر آن بر عملکرد سازمانی در ادارات شهرلامرد است. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل ادارات دولتی شهر لامرد می باشد که با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه ای و فرمول کوکران حجم نمونه برآورد شد و تعداد 145 نفر مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه مدیریت دانش محقق ساخته و پرسشنامه استاندارد هرسی و گلداسمیت عملکرد سازمانی میباشد. روایی پرسشنامه با استفاده از تحلیل
[دوشنبه 1398-07-29] [ 04:50:00 ب.ظ ]
|