2-6: مزایای مدیریت دانش : 19
2-7: مزایای سازمان متاثر از مدیریت دانش : 19
2-8: موانع استقرار مدیریت دانش در سازمانها : 20
2-9: مخازن دانش : 21
2-10: نقشه‌های دانش : 22
2-11: انواع نقشه های دانش : 22
2-12: برنامه ریزی راهبردی : 25
2-13: ابز ارهای لازم جهت مدیریت دانش: 25
2-14: روش‌های شناسایی‌ مدیریت دانش : 27
2-15: راهبردهای مدیریت دانش : 28
2-16: مدلهای مدیریت دانش : 29
2-16-1 : مدل عمومی دانش در سازمان:(نمودار 2ـ 5) 29
2-16-2: مدل مدیریت دانش لیبوویتز(2000) : 30
2-16-3: مدل فیرستون و مک الروی(2005) : 31
2-16-4 : مدل نوناکاوتاکوچی : 32
2-16-5 : مدل مفهومی دانش : 32
2-17 : مدیریت دانش و سرمایه های منابع انسانی : 33
2-18 : عملکرد سازمانی : 34
2-18-1 : مفهوم عملکرد سازمانی : 34
2-18-2 : سنجش عملکرد سازمانی : 35
2-18-3 : رویکردهای سنجش عملکرد سازمانی : 36
2-18-4 : مقیاس‌های سنجش عملکرد سازمانی : 37
2-18-5 : مدیریت عملکرد سازمانی : 37
2-18-6 : ارتباط ارزیابی و مدیریت عملکرد سازمانی : 38
2-18-7 : عوامل موثر بر عملکرد سازمانی : 38
2-18-8 : مدل‌های عملکرد سازمانی : 39
2-18-8 -1 : مدل سینک و تاتل(1989) : 39
2-18-8 -2 : ماتریس عملکرد(1989) : 40
2-18-8-3 : مدل نتایج و تعیین کننده ها(1991) : 40
2-18-8 -4 : هرم عملکرد(1991) : 40
2-18-8 -5 : کارت امتیاز دهی متوازن(1992) : 41
2-18-8 -6 : مدل اچیو : 42
2-18-8 -7 : فرآیند کسب و کار(1996) : 44
2-18-8 -8 : مدل تعالی سازمان(EFQM)  : 45
2-18-8 -9 : مدل چارچوب مدوری و استیپل(2000) : 45
2-18-8 -10 : مدل جامع اجرایی مدیریت عملکرد سازمانها : 46
2ـ 19 : پیشینه تحقیق : 47
2ـ 19ـ 1 : پیشینه داخلی : 47
2ـ 19ـ 1 ـ 1 : تحقیقات انجام شده داخلی مدیریت دانش : 47
2ـ 19ـ 1 ـ 2 : تحقیقات انجام شده داخلی عملکرد سازمانی : 48
2ـ19ـ2 : پیشینیه خارجی : 51
2ـ 19ـ 2 ـ 1 : تحقیقات انجام شده خارجی مدیریت دانش : 51
2ـ 19ـ 2 ـ 2 : تحقیقات انجام شده خارجی عملکرد سازمانی : 52
2-20 :  چهارچوب نظری تحقیق (مدل مفهومی) : 54
فصل سوم: روش تحقیق… 55
3ـ 1 ـ مقدمه. 55
3ـ 2 ـ مراحل انجام تحقیق : 56
3ـ 2ـ1 :روش علمی و مراحل آن : 57
3ـ 3 ـ روش و طرح تحقیق : 61
3ـ 4 ـ جامعه آماری تحقیق : 62
3ـ 5 ـ روش نمونه‌گیری و حجم نمونه : 70
3ـ 6 ـ  روش گردآوری داده‌ها : 71
3ـ 8 ـ پایایی پرسشنامه : 73
3ـ 9 ـ روایی( اعتبار) پرسشنامه : 74
3ـ 10 ـ روش تجزیه و تحلیل داده ها : 75
3ـ10 ـ1 : تجزیه و تحلیل توصیفی : 76
3ـ10 ـ2 : تجزیه و تحلیل استنباطی : 76
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق… 77
4-1- مقدمه. 77
4-2- اطلاعات جمعیتشناختی : 78
4-2-1ـ  جنسیت : 78
4-2-2ـ  سن : 79
4-2-3ـ  میزان تحصیلات : 80
4-2-4ـ  سابقه‌ی کار : 81
4-3- بررسی فرضیات تحقیق : 82
4-4- مقایسه میانگین رتبهی موانع با استفاده از آزمون فریدمن.. 90
فصل پنجم: بحث و نتیجه

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

گیری.. 91
5-1- مقدمه. 91
5-2- تفسیر یافتهها 92
5- 3- بحث و نتیجه گیری.. 96
5-4- نتیجه گیری کلی.. 96
5-5- محدودیتهای تحقیق.. 97
5-5-1- محدودیت های خارج از اختیار محقق (محدودیتهای کاربردی) 97
5-5-2- محدودیت های در اختیار محقق (محدودیتهای تحقیقاتی) 97
5-6- پیشنهادهای تحقیق.. 98
5-6-1- پیشنهادهای کاربردی.. 98
5-6-2- پیشنهادهای تحقیقاتی.. 99
منابع و ماخذ. 101
پیوست ها 113
 
 
فهرست نمودارها
 
نمودار 2ـ1 :سلسله مراتب دانش…. 16
نمودار 2ـ2 :انواع نقشه های دانشی برای سازمان ها 23
نمودار 2ـ3 : نقشه سازمانی دانش…. 23
نمودار2ـ4: نقشه حوزه های تخصصی.. 24
نمودار 2ـ5: مدل عمومی دانش (منبع: نیومن، کنارد، 1993، ص 3) 29
نمودار 2ـ 6: مدل مدیریت دانش لیبوویتز. 30
نمودار 2ـ 7: مدل فیرستون ومک الروی.. 31
نمودار2ـ 8: مدل حلزونی مدیریت دانش نوناکاوتاکوچی.. 32
نمودار2ـ 9: مدل مفهومی مدیریت دانش باتاکیدبرعوامل کلیدی موفقیت… 33
نمودار 2ـ 10 : سیمای سیستمی و عناصر سیستم مدیریت جامع عملکرد(عقیلی و همکاران،1388) 47
نمودار2ـ 11: مدل مفهومی تحقیق (جعفری و همکاران 2007) 54
نمودار 3ـ1: مراحل انجام تحقیق و پژوهش علمی(بازرگان و همکاران، 1376). 59
نمودار 3ـ2 : مدل کلان تحقیق(بازرگان و همکاران، 1376). 59
نمودار 3-3: فرآیند تحقیق علمی(کیوی و کامبهوند،1386) . 60
نمودار 4-1 – توزیع فراوانی پاسخدهندگان بر اساس جنسیت… 78
نمودار 4-2- توزیع فراوانی پاسخدهندگان بر اساس سن.. 79
نمودار 4-3 – توزیع فراوانی پاسخدهندگان بر اساس سطح تحصیلات… 80
نمودار 4-4- توزیع فراوانی پاسخدهندگان بر اساس سابقه‌ی کار 81
 
 
فهرست جداول
جدول 2 ـ1:حوزه‌ها و ذخایر دانش…. 24
جدول 2 ـ2: تحقیقات خارجی در زمینه مدیریت دانش…. 52
جدول 3ـ1: وظایف و ماموریتهای اصلی ادارات دولتی.. 63
جدول3-2: ترتیب سوالات پرسشنامه. 72
جدول3-3: نحوه نمره گذاری سوالات… 73
جدول 3-4- ضریب آلفای کرونباخ و پایایی پرسشنامه. 74
جدول 3-5- نتایج  روایی پرسشنامه. 75
جدول 4-1- توزیع فراوانی پاسخدهندگان بر اساس جنسیت… 78
جدول 4-2- توزیع فراوانی پاسخدهندگان بر اساس سن.. 79
جدول 4-3 – توزیع فراوانی پاسخدهندگان بر اساس سطح تحصیلات… 80
جدول 4-4- توزیع فراوانی پاسخدهندگان بر اساس سابقه‌ی کار 81
جدول 4-5- نتایج آزمون کولموگروف – اسمیرنوف… 82
جدول 4-7 – نتایج تحلیل رگرسیون فرضیه فرعی اول.. 84
جدول 4-8 – نتایج تحلیل رگرسیون فرضیه فرعی دوم. 85
جدول 4-9 – نتایج تحلیل رگرسیون فرضیه فرعی سوم. 86
جدول 4-10 – نتایج تحلیل رگرسیون فرضیه فرعی چهارم. 87
جدول 4-11 – نتایج تحلیل رگرسیون فرضیه فرعی پنجم.. 88
جدول 4-12- نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه. 89
جدول شماره 4-13- نتایج آزمون مقایسه میانگین رتبهی متغیرها با استفاده آزمون فریدمن.. 90
 
 
پیوست­ ها
پیوست (1)پرسشنامه محقق ساخته مدیریت دانش هرسی و گلد اسمیت عملکرد سازمانی). 113
 

چکیده
 
بیشتر سازمان­ها، بیش از پیش توجه خود را به بالابردن دانش سازمانی و بکارگیری مدیریت دانش در سازمانها به­منظور افزایش و بهبود عملکرد سازمانی  معطوف داشته اند. از این رو نقش آموزش و بکارگیری مدیریت دانش و ابعاد آن در سازمان حائز اهمیت است؛ به­گونه ای که این موضوع یکی از مهم­ترین نگرانیهای مدیران و سیاست­گذاران سازمان­های اثربخش را تشکیل می­دهد(عادلی، 1384). هدف از این پژوهش بررسی و اولویت بندی عوامل تسهیل کننده مدیریت دانش و تاثیر آن بر عملکرد سازمانی در ادارات شهرلامرد است. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی می­باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل ادارات دولتی شهر لامرد می باشد که با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه ای و فرمول کوکران حجم نمونه برآورد شد و تعداد 145 نفر مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه مدیریت دانش محقق ساخته و پرسشنامه استاندارد هرسی و گلداسمیت عملکرد سازمانی می‌باشد. روایی پرسشنامه با استفاده از تحلیل

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت